måndag, maj 28, 2007

Häggen blommar!

En trevlig Mors dag igår, mamma bjöd på lunch och sedan kom Kerstin till oss på middag. Jag fick ett jättefint Morsdagskort av Viktor som han gjort på skolan.

Idag har vi haft bouppteckning på banken efter pappa. Det gick bra, var mest som en inventering av vilka fastigheter och tillgångar som finns. Sedan blir det arvsskifte när vi känner oss redo för det, det var tydligen ingen brådska med det.

Varmt ute ikväll, det var något annorlunda i luften. Det tog ett tag innan jag insåg vad det var - häggen blommar!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag lagt till dig i favoriter på min hemsida. Hoppas det är ok. Kram på dig.

Sara sa...

Det är bara trevligt, kanske jag kan göra detsamma? Kram kram!

Marlene sa...

Hej Sara!
Vad roligt det var att träffas i småstaden i torsdags! Jag/Vi kanske kan komma förbi och hälsa på er någon eftermiddag den sista arbetsveckan som vi sa? Det vore trevligt. Nu är det bara ettornas och tvåornas betyg kvar att våndas över! Jag känner att det skulle varit jättebra om vi hade en någorlunda gemensam syn på tex betygen i fotografisk bild där vi är så många lärare som undervisar. Jag har fortfarande inte hunnit svara på utmaningen men det kommer...
Kram Marlene

Sara sa...

Hej Marlene! Håller med, det var så kul att surra en stund med er. Ni är jättevälkomna hit!

Anonym sa...

självklart. Å jag blir avis, jag vill också se på glada kossor.