lördag, juni 02, 2007

På grönbete

Lite bloggande denna vecka, kvällarna har varit så fina så jag har påtat på i rabatterna eller i växthuset istället. Bland annat har jag grävt upp randgräset som har smitit ur sina tre stora hinkar som de var planterade i för att inte sprida sig ohejdat. Jag blev less dem, men tror ni att jag slänger? Nej, det är liksom emot någon naturlag jag har inom mig, så istället blev det två stora krukor med gräs på altanen. Blev riktigt fint faktiskt, altanen brukar vara lite bortglömd, får knappt en endaste liten blomkruka till prydnad. Nöjd!

Viktor har börjat spela fotboll och efter första träningen kom han stolt hem med en matchtröja - dags för cup i Hemmingsmark! Skor, benskydd, strumpor och ett par alldeles för stora byxor har inhandlats och idag bar det av till Examenscupen. Tre matcher och en ny värld för familjen Kåhrström. Nåja, vi hade ju faktiskt med oss strandstolarna, så vi smälte ju in ganska bra ändå. Ingen kylbag dock... Kul att heja, de var jätteduktiga!

Mellan två av matcherna for vi på betessläpp av korna hos Karlssons i Blåsmark. Blev lite försenade av en viss kille som behagade bajsa precis när vi skulle fara. Upp på hela ryggen...Det var långt till toaletterna så det blev byte på gräset. Tur det finns våtservetter! Vi kom precis när de släppte ut korna. Roligt att se hur glada och uppspelta de blev när de fick komma ut i det gröna! Stångades gjorde de också. Varmkorv och fiskdamm och sedan tillbaka till nästa match!

2 kommentarer:

Erica sa...

Jag är också en sparare av stora mått. Det är ju jättesvårt att slänga växter...det går bara inte.

Randgräs i krukor är jättefint. Jag ska sätta lite vanligt gräs i tre hängande terrakottakrukor från smide-och-terrakottatiden. Krukorna har fått flytta ut ur huset men jag kan ju förstås inte slänga dem så det blir spännande att se hur det blir.

Sara sa...

Blir säkert bra!