torsdag, maj 10, 2007

Utmaning - tre

Jag har blivit utmanad av Mari och här är svaren:

Tre saker jag inte förstår: Varför så många fina gamla hus har rivits i Piteå genom tiderna (suck). Hur Sixten kan vara så nöjd och glad hela tiden.
Att pappa är död.

Tre saker som finns på mitt skrivbord: Den vanliga högen av osorterade papper. En Wacom-penna till datorn som jag inte hunnit lära känna riktigt än. Min almenacka, som för ovanlighetens skull inte är försvunnen.

Tre saker jag gör just nu: Kraxar och snörvlar av min förkylning. Väntar på att Sixten ska vakna. Saknar pappa.

Tre saker jag vill göra innan jag dör: Hinna få barnbarn och lära känna dem. Resa och se mer av världen. Gå roliga kurser.

Tre saker jag kan göra: Skriva ett par olika kalligrafiska stilar. Fotografera. Massera axlar.

Tre saker jag inte kan: Minnas siffror i olika sammanhang (t ex vad saker kostade, hur gamla människor i min omgivning är (inklusive mig själv...) och när de har semester). Slänga saker (i alla fall så är det väldigt svårt). Hjula.

Tre saker jag skulle vilja lära mig: Behärska Illustrator och InDesign till fullo. Kallpratandets konst. Fatta snabbare beslut.

Tre jag utmanar: Erica, Marlene och Mats (varsågod, du får låna min blogg :)

2 kommentarer:

Erica sa...

Utmaningen antagen. Kul.

Sara sa...

Toppen!