fredag, maj 18, 2007

KLAR!




Äntligen! Skiffergolvet i växthuset är klart. Det känns som en seger. En ren njutning att sopa dit fogsanden och se alla skarvar fyllas igen och golvet bli "helt".

Jag skyndade på ikväll för att bli klar och att hinna ta några bilder innan kvällssolen försvann, för imorgon ska det visst regna. Jag var bara tvungen att ta med en bild på mina vänner de senaste dagarna, vattenpasset, gummiklubban, vattenkannan, hinken med sättsand och Ivars spade från sandlådan (som visade sig vara toppenbra i sammanhanget). Och mina nya handskar som jag lyckats nöta upp under tiden.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Avundsjuk, jag är så avundsjuuuk.
Mitt växthus är som en engångs-plastlåda med sprucket lock i jämförelse med ditt.
Inte misunnsam, bara suktande avundsjuk. Åhhh så fint och mysigt. Passar så bra med ditt fina hus och din mysiga gård...och dina 3 goda grabbar!

Majsen växer så det knakar hör jag.

Anonym sa...

Grattis! Bra jobbat! Ser apfint ut!

Anonym sa...

alltså sara. du är så tuff. så fint. att du hinner. hoppas du har en fin lördagskväll.

Sara sa...

Tack för de snälla orden! Idag har jag njutit av att växthuset är klart!