söndag, maj 13, 2007

Rapport från stenriket

Idag har vi jobbat på i stenriket. Mats och pojkarna hämtade ett lass gatsten i Rosvik medan jag pusslade med skiffret vi ska lägga till golv i växthuset. Jag började igår, men kom inte riktigt igång bra, fastnade och blev inte nöjd. Svårt att hitta rätt bitar och de stora är rätt tunga, så det tar sin tid att prova tills det blir bra. I alla fall om man vill ha det helt perfekt...jag är hopplös när det gäller sånt, envis som synden. Men det gör sitt också att vi kommer att ha bord och stolar därinne, så skarvarna får inte bli för stora så att stolsbenen fastnar.

Viktor och Ivar var på kalas hos sin kusin Hanna, så jag fick hjälp av Mats ett tag. Jag pekade och han bar... Skonade ryggen ett tag och det var lättare att hålla koncentrationen, så vi lyckades faktiskt lägga ut skiffer på två tredjedelar av golvet. Vi fixar nivåerna rätt sedan när vi vet att alla bitar ligger där de ska ligga.

Arbeit macht frei. Kanske.

Inga kommentarer: