torsdag, maj 03, 2007

Sixten på seminarium

Igår var Sixten och jag på seminarium i Luleå på förmiddagen. Visning av de nya versionerna av Photoshop, Illustrator och InDesign, i Creative Suite 3-serien. Oj, vad mycket smart de har kommit på! Kul och inspirerande! Sixten skötte sig bra, sov inte så mycket som jag hade hoppats, men satt oftast nöjd och gjorde sitt bästa för att charma och distrahera Stina och Marlene från jobbet som satt bredvid.

Träffade min gamla gitarrlärare som jag hade från sexan till sista året på gymnasiet, en trevlig prick. Såg likadan ut, fast med några rynkor. Han var nog rätt så ung då, jag minns att han fick barn under den tiden, men då tyckte man ju att han var gammal som alla andra vuxna. "Spelar du nånting då?" Svaret blev som alltid: "nej..." med ett urskuldande leende.

Lunch intogs på en libanesisk restaurang, Zan. Gott!

Dopsamtal med Anna på eftermiddagen inför Sixtens dop på söndag.

Idag ska jag och Kerstin fara och beställa en gravsten till pappa. Fortfarande konstigt.

2 kommentarer:

Erica sa...

Jag vill också veta, höra och förundras över vad man kan göra. Vidga vyerna.

Sara sa...

Visst, och så skönt när man är lärare att bli serverad med något som någon annan tänkt ut och planerat!