söndag, maj 13, 2007

Mats utmaning

Här kommer det vi alla väntat på, nämligen Mats svar på min utmaning:

Tre saker jag inte förstår:
Hur man kan vara så jävla dum att man betalar en massa pengar för att få riva en mur i Rosvik... Varför dygnet har bara 24 timmar. Alla tvärsäkra människor.

Tre saker som finns på mitt skrivbord: Saras hög med osorterade papper. Senaste Bamse. (Med "Bamse och Carl von Linné" - smaka på den...). En samling pennor med läkemedelsreklam.

Tre saker jag gör just nu: Grunnar på om jag ska ta mig en sväng bort på jobbet och avsluta några saker jag inte hann med förra veckan, eller om jag helt enkelt ska hoppas på att hinna med det imorgon istället. Avger garanterat oangenäma kroppsodörer då jag inte hunnit duscha efter senaste utflykten till Rosvik (se ovan). Sneglar på min elgitarr.

Tre saker jag vill göra innan jag dör: Skriva en bok. Köra genom USA från kust till kust, gärna i en cab. Lära känna mina barnbarn.

Tre saker jag kan göra: Sända och ta emot morsekod. Skilja en Bordeaux från en Rioja. Besegra nästan vem som helst i Trivial Pursuit.

Tre saker jag inte kan: Meka med bilar. Fixa allt som är trasigt. Acceptera att jag inte är bra på att meka med bilar och fixa allt som är trasigt.

Tre saker jag skulle vilja lära mig: Meka med bilar och fixa allt som är trasigt eller, om det visar sig omöjligt, acceptera faktum coh använda min energi på något jag kan (t ex skriva en bok eller köra genom USA).

Tre jag utmanar: Pass.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hi hi, det var riktigt härlig läsning!! Underbart att få en skymt av vad som finns bortom pappa-Mats. :)