torsdag, maj 17, 2007

Kliar i fingrarna

En dålig dag igår, jag blev arg på skifferplattorna som inte ville passa ihop på slutet. Vi måste nog dela några med rondell, jag trodde vi skulle slippa. Jag var som ett åskmoln när Mats var hemma på lunch, jag hade pusslat 1 1/2 timme och knappt kommit framåt kändes det som, bara ändrat och ändrat.

En bra dag idag. Vi for till min farbror och hämtade ett renoveringsobjekt till trädgårdssoffa som vi skulle få. Vidare till LInda & Ola och lämnade av soffan, Ola är nämligen den händige mannen som ska fixa till den. Linda bjöd på nykokt jordgubbskräm och jag visade några textningstips, hon skulle göra en skylt. Trevligt att träffa dem, det var ett tag sedan.

På vägen hem stannade vi i Rosvik och hämtade ett lass med gatsten. Första gången jag var med, det är inte utan att man känner sig som en straffånge när man hackar loss cementen från stenarna med mejsel och slägghammare. Fast inte så tråkigt ändå, jag tycker om att jobba med kroppen. Pojkarna rusade runtomkring som yra kalvar, Sixten sov hela tiden. Väl hemma tyckte vi att vi var värda en glass.

Grillade till middag, Sedan gick jag ut och la några skifferplattor. Vi hann såga till en av problemstenarna och det funkade bra, och när jag nu tittade på det jag pusslade igår, så känner jag mig rätt nöjd ändå. Men jag längtar till jag får bära in möblerna, sätta upp hyllorna, fylla på jord i odlingsbänken. Kliar, kliar i fingrarna.

Inga kommentarer: