lördag, juni 30, 2007

En sak klar!



Nu äntligen är halvcirkeln av gatsten framför växthuset klar! Skönt att inte ALLT är halvfärdigt. Jag har pulat på med den lite då och då när jag har haft tid. Valt stenar med omsorg som vanligt, bytt ut, ändrat och kikat på den uppifrån badrumsfönstret när jag har borstat tänderna på kvällarna för att se om formen är bra. Lyckan var att få borsta ner fogsanden mellan springorna och se förvandligen från "arbetskopia" till "färdigt original". Eftersom växthuset ligger lite högre har vi gjort stentrappan lite sluttande ner mot gruset. Blir stadigt och bra om vi behöver komma in med skottkärran i växthuset. Nu saknas bara gruset!

3 kommentarer:

Lilla B sa...

Vilken fin entré!! Själv slänger jag dit en planka när jag ska köra in komposten. Jösses vad avundsjuk jag blir! Man skulle kanske fixa till det som du har gjort....

Sara sa...

Tack! Planka funkar säkert bra det med, men det är ju alltid trevligt att vila ögonen på något fint. Den var rätt rolig att göra!

Anonym sa...

Supervackert! Skulle gärna ha denna framför mitt växthus...orkar dock inte, har lagt sten en gång och...det var tålamodsprövande. Inget för mig. Det ska gå snabbt!