onsdag, juni 13, 2007

Och regnet det bara öser ner...

Fast idag har det inte gjort så mycket. Och växterna behöver det verkligen!

Mina kollegor från jobbet var hitbjudna på lunch, så jag var ändå inne och städade och fixade maten på förmiddagen. Ljummen kycklingpasta med pesto, lätt att laga och gott. Sixten fick testa hoppgungan för första gången, han var helnöjd, hängde mest och slängde med ett leende på läpparna, då och då tog han lite sats med småbenen. Och jag kunde laga mat utan att ha honom i famnen. Kul att träffa mina kollegor innan de går på sommarlov!

Ikväll var vi på besök hos Mari och Markus, alltid trevligt!

Annat nytt? Vinrankan är inköpt och väntar på att bli planterad i sitt hörn. Imorgon!

4 kommentarer:

Lilla B sa...

Vad har du köpt för sorts vinranka? Odlar själv i zon 5 och är lite nyfiken.
Har en vinranka som är sisådär 10 år gammal i mitt växthus.

Marlene sa...

Tack för igår! Det var jättetrevligt och gott! Jag tänkte göra rabarberpaj till helgen om vi är friska förstås. Blev så inspirerad av din goda paj. Jag sa ju att jag trodde att Miranda skulle få magsjuka under natten men istället var det Theodore som blev sjuk på dagis igår. Ja, du ser ju i min blogg. Jag hoppas jag klarar mig! Ha det så gott!
Kram Marlene

Sara sa...

lilla b: Vinrankan heter "Supaga", en starkväxande gulgrön staketdruva som ska gå till zon 6. Jag läste sedan på nätet att den tål -25 grader och här blir det ju alltid några dagar med -30, så jag hoppas det funkar. Jag får täcka den ordentligt och säga några vänliga ord till den innan vintervilan.

Marlene: Tack själv! Usch för sjukdomar, hoppas du får vara frisk! Kram!

Lilla B sa...

Visst är det roligt med druvorna som kan odlas i kalla lägen! Zon 6 är väl knappt uthärdbart? Utom för druvorna, alltså...