onsdag, februari 14, 2007

Magsjuka

Jag trodde vi skulle klara oss, men i natt fick Viktor magsjuka. Jag ammade Sixten och Mats tog hand om Viktor. Mats drog nitlotten där, jag vet inte hur många gånger han var upp med honom på toaletten. Till slut tog han fram en madrass och lade sig i hans rum för att vara snabbare på plats och slippa springa fram och tillbaka.

I dag kom pojkarnas mormor (som till vår stora lycka aldrig får magsjuka) och hjälpte till. Jag ville inte ta risken att sitta och amma eller byta blöja medan Viktor kräks och Ivar vill ha hjälp med något. Så det var bra med lite hjälp. Magsjukan lugnade ner sig en del under dagen, men Viktor var ganska spak och har bara druckit vatten och några klunkar Pro Viva under hela dagen.

Nu får vi hålla tummarna för att vi andra klarar oss, speciellt den yngsta familjemedlemmen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska hålla mina tummar också. Hoppas ni får vara friska. Krya på dig Viktor :)

Anonym sa...

Wow, magsjuka är inte kul. Pappa-hjälte-poäng till Mats förståss!
Hoppas ni har fått vara fria från magsjukan nu i helgen.

/Hans