torsdag, februari 08, 2007

Hörseltest i kylan

Vilken kyla, 32 grader i morse! Som tur var blev det lite mildare på förmiddagen, jag och Ivar var med Sixten på hörselkontroll inne i stan. Ganska otroligt att det går att testa hörseln på så små. Han fick ett litet mätinstrument ytterst i örat och sedan skickas ett klickljud in i örat. Om signalen sedan kommer tillbaka så vet man att hörseln fungerar som den ska. Fantastiskt! Sixten hörde alldeles utmärkt, det var ju skönt.

Nu är det dags att gå och lägga oss med en liten myskorv mellan oss. En som har pyjamas på sig och som gäspar stort.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Viktor har marknadsfört bloggen med sån övertygelse att jag bara var tvungen att stilla min nyfikenhet. Jag startade min lediga dag med att titta in och ta del av er vardag. Riktigt mysigt var det...och snyggt gjort dessutom. Vilka ljuvliga bilder!! 3 fina, ljuvliga, kloka, mysiga grabbar. Vilken rikedom. Lite babysugen blir jag ju...men två får vara lagom. Min minsting fyller 5 idag. Må gott önskar fröken Erica.

Sara sa...

Kul att du tittade in! Nej, du får hålla dig ifrån fler barn just nu, så att Viktor får ha kvar sin fina fröken i tre år :)