fredag, februari 09, 2007

Byafenomenet

Jag, Ivar och Sixten gick på ICA Lundmans i dag och handlade. Sixten fick premiäråka i kundvagnen som har en babystol monterad högst upp. Då inträffade byafenomenet.

Vi blev gratulerade av sju personer, (vilket var i stort sett alla som var inne i affären) de flesta känner jag inte alls. Två expediter gratulerade, (en känner min pappa), en av mina kollegor från skolan, en man jag vagt känner igen, kanske någon som Mats känner? En främmande tant kom fram och sa: "jaha, så det här är Sixten!" Ett annat gammalt par som vi mötte på vägen ut, gratulerade och sa att: "ja, nu är ni ganska många!"

Alla verkade alltså känna till oss, hur många barn vi har och vad de heter! Alla känner apan, men apan känner ingen...Rätt charmigt ändå.

2 kommentarer:

Erica sa...

Inspiration finns överallt. Tack. Nu har jag börjat flytta över vår klassblogg till blogspot. Det är ju så trevligt att kunna kommentera. Kolla lite om du vill på www.klassiskt.bloggspot.com

Sara sa...

Trevligt att ha inspirerat, jag ser fram emot klassbloggen!