söndag, december 30, 2007

Tappre Sixten

En lite trist dag i dag, Mats har haft jour och jobbat häcken av sig, medan vi har varit hemma och mest segat. Sixten har blivit förkyld, snorar och har haft feber. Jag kände att han var varm, men han var inte så gnällig och höll sig hyfsat nöjd medan jag, Viktor och Ivar spelade ett spel på golvet. Han var bara lite småirriterad över att han inte fick äta upp spelpjäserna. När jag sedan bytte på honom kollade jag febern. 39,6! Vilken tapper unge.

Han fick en alvedon men ville inte sova eftermiddagsluren, kanske för att jag inte ville lägga ut honom i vagnen med så mycket feber, utan försökte med spjälsängen och famnen. Så han härdade ut till kvällen, somnade bra, men har vaknat ett par gånger och känt sig eländig.

2 kommentarer:

Mari sa...

Nej vissa dagar är inga bradagar. Hoppas det är bättre nu och gott nytt 2008!

Sara sa...

Tack Mari och gott nytt år!