lördag, december 08, 2007

Fler timmar önskas av tomten

Medan Mats har jobbat häcken av sig idag på akuten (hur mycket som helst tydligen!) så har jag och pojkarna kokat knäck och gjort degen till ett pepparkakshus. I år blir det en borg. Ifjol köpte vi ett färdigt vanligt litet hus och dekorerade, men året innan gjorde vi vårat eget hus, det blev riktigt fint! Jag gjorde mallen till borgen nu i kväll, ska bli kul att göra den i pepparkaksdeg och se om det funkar och om den håller ihop!

Ivar fick följa med kusin Hanna på bio och se Spöket Laban (för andra gången, han var ju och såg den med farmor, men den var lika bra idag!), medan jag och Viktor och Sixten var på scouternas träning inför luciatåget på julfesten imorgon.

Jag önskar dygnet hade fler timmar! Jag hade tänkt slå in lite julklappar ikväll också. Men nu väntar sängen. God natt!

Inga kommentarer: