fredag, december 21, 2007

...så även jag!

Jag trodde i min enfald att jag skulle klara mig, men tji fick jag! Lindrigt blev det trots allt, mådde illa en stund och kräktes en gång i går kväll, men idag har jag mått bra, fastän lite trött.

Julen kom som av sig när vi blev sjuka allihopa, men nu börjar jag få lite julstämning igen. Mats och pojkarna var och hämtade en gran i skogen, som vi tog in och klädde i eftermiddag. Och vilken gran! Fantastiskt ståtlig, jag tror aldrig att vi har haft en så tät och fin gran någon gång. Sixten tittade med stora ögon och undrade nog om vi inte var riktigt kloka som tog in ett träd in i huset.

Jag slog in några av de sista julklapparna ikväll. De allra sista ska inhandlas imorgon. Sedan ska det städas, alla magsjukebaciller som eventuellt finns kvar ska defintivt väck, vi ska ju vara hemma hos oss på julafton! Söndag får bli matlagningsdag. Skinkan ska griljeras, västerbottenspajen lagas och gravlaxsåsen röras ihop. Och en god sillröra med gräddfil coh vitlök. Och en sallad. Annars är det inte så mycket mer vi behöver laga, vi har alltid knytkalas på julen, alla bidrar med någonting.

Nu är det bäst att vi lägger oss, Sixten har fått dåliga vanor och vaknar stup i kvarten på nätterna och har svårt att somna om.

3 kommentarer:

Mari sa...

Usch då. Tur att det verkar vara en "lindrig" variant av magsjukan. Hoppas det inte är vi som är banditerna! Nu ska jag slita mig från datorn och fixa med de nyinköpta hyacinterna (10:- = bra pris) eftersom de gamlat hunnit blomma ut. God julstämning!

85 kvm hus med innehåll sa...

Hej Sara!
I dag (en lördag?!) kom ett fint julkort fram till oss på Backen. Tack så mycket! Kan inte säga att vi är några flitiga julkortsskrivare, så vi får önska er en god jul via nätet istället. Hoppas ni får en lugn och skön jul!
Kram kram från arbetskollegorna, ja, både på skolan och vårdinrättningen.

Sara sa...

Hej Mari!
Tror inte att det var ni, det vimlar av magsjuka både på Mats jobb och på Ivars dagis. Mina hyacinter dör ut lagom till julafton, då vi får en som är allergiker på besök - hyacinterna kände nog på sig att det var dags att gå!

Hej Karin! Ha ha vad bra, våra julkort kom alltså fram före julafton i år, vi är alltid så sena. Toppen med lördagsutdelning! Vad kul att du tittade in på bloggen, nu ska jag genast kika in på din (fast egentligen borde jag städa, vi har också jul hos oss) Vilken fin liten bild av dig vid kommentaren. Klappa magen och ha det mysigt i jul! Kram Sara