onsdag, december 19, 2007

Ivar har trillat dit

Japp, då var Ivar också magsjuk. Men både Viktor och Sixten hade ju en kort och relativt smärtfri variant, så det bådar ju gott inför julhelgen i alla fall. Men imorgon var vi bortbjudna på adventsfika, det var synd!

Mats har jour ikväll, men det har flutit på bra ändå. Är man själv med sjuka barn kan det ju misstajma sig rejält, men tajmingen var med mig ikväll: Viktor badade medan Sixten sov och Ivar såg på TV med en hink i knät ifall han ville kräkas. Han hann hoppa i badet, sedan gick jag ner till Ivar som kräktes. Sedan gick jag upp och hjälpte Viktor att tvätta håret. Precis när jag var klar med det vaknade Sixten och jag gav honom mat. Paus för att hjälpa Ivar kräkas. Och så vidare...

Nu sover i alla fall alla tre och jag ska ta itu med de där julkorten som kom från framkallningen idag. Sent ute som vanligt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er sjuklingar!
Inga julkort i år men en julhälsning via mail hoppas jag att ni fått!
Allt gott under julen så ses vi på juntan.
Anna A

Sara sa...

Hej Anna, kul att du tittar in på bloggen! Jajamensan, julhälsningen har kommit fram. Ha det gott ni också! Kram!