tisdag, januari 01, 2008

2007

ÅRETS HAPPENING: Min bror och hans sambo slog till och gifte sig i somras - bröllopsfesten på Åsen precis som vi när det begav sig...

ÅRETS JUBILEUM: ...för tio år sedan! Tioårig bröllopsdag alltså! Vi firade med en dag för oss själva i Östersund - lunch och shopping. Mycket trevligt!

ÅRETS PROJEKT: Garaget. Som nu är klart! Ny garageport och en liten dörr istället för två skruttiga dubbelportar. Mellanvägg med nytt hyllsystem (BRODER från IKEA), vitmålade väggar och tak, krokar och en verktygstavla ovanför bänken. Tack svärfar för all hjälp!

ÅRETS SKIVA: Rigmor Gustafsson, "Alone with you". Och två skivor med afrikansk musik som jag fick av Mats när jag fyllde år: Orchestra Makassy och Super Mazembe. Nostalgiska minnen från vår Afrikaresa. Musik som man blir glad av.

ÅRETS BOK: Stieg Larssons "Flickan som lekte med elden". Håller nu på med den tredje och sista.

ÅRETS PLAGG: Mina svarta stövlar som jag köpte efter provandet av hundratals (visst får man överdriva lite?) stövlar i Stockholm. Passar till allt och sköna till tusen - inga höga klackar som tröttar ut fötterna heller. Nöjd! Trevligt med tunikor. Mina smala gråa jeans, som passar bra till tunikor :)

ÅRETS KÖP: Våran folkabuss, där allt går in och man kan ta med någon fler än bara vi i famlijen. Mer praktisk familjebil än den får man leta efter!

ÅRETS LYCKA: Sixten så klart! Den gladaste och gosigaste pojken man kan tänka sig kom till oss den 24 januari och har ju snart sin första födelsedag! Hur kan ett år ha gått så snabbt?

ÅRETS SORG: Det överspeglar allt. Pappa som gick från oss alldeles för tidigt i februari för snart ett år sedan, tre veckor efter att vi fått Sixten. Det mest overkliga jag någonsin upplevt. Men vi klarar det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Årets fru för tionde året i rad - DU!
/Mats

Sara sa...

Ja, jag hoppas du inte har fler att välja bland ;)