onsdag, april 11, 2007

Teknikens Hus




Utflykt till Teknikens Hus i dag. Kerstin hängde med, det känns bra att kunna ta med någon mer i bilen än oss själva! Teknikens Hus imponerade, jag har varit där förr, men det var ett tag sedan. Så otroligt mycket det finns att se och göra för barn (och vuxna), det var rena himmelriket för Viktor och Ivar. Jag är imponerad av kreativiteten och den pedagogiska tanken bakom allting. Allt är så rejält byggt och verkligen till för att användas och få röra.

Sixtens största insats i dag var att bajsa största lasset på skötbordet inne på toaletten. Det bara fortsatte att komma och komma och komma...sedan kissade han lite på det. Och så lite mer bajs. Jag lyckades i alla fall undvika att få bajs på kläderna. Jag hade nämligen inte med mig något ombyte, vilket ju Sixten hade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag nog kan de överrraska ibland de små. Så mycket i nåt så litet. :)

Sara sa...

Precis, jag trodde inte mina ögon, trots att jag som trebarnsmor borde vara härdad vid det här laget...