torsdag, april 19, 2007

Bloggfria dagar

Hoppsan, jag har visst inte bloggat på många dagar nu, det har varit dagar fyllda med vedklyvning och annat. Idag hade vi ledigt, jag var in en sväng till skolan - det var så supertrevligt att träffa alla kollegor en stund! Jag har bestämt mig för att jobba 25% till hösten, så jag och Mats ska dela på föräldraledigheten. Båda jobbar lite och båda är hemma lite. Ska bli intressant att se hur det fungerar!

Imorgon blir det ved igen. Lördag måste vi packa, för söndag morgon bär det av till Katterjåkk. Jag har faktiskt börjat lägga fram kläder redan nu, för att få lite koll på vad som behöver tvättas. Vi funderar på om vi ska göra ett besök på Ishotellet i Jukkasjärvi när vi ändå är i krokarna, bara för att se. Någon som vet hur länge man vandrar runt där?

4 kommentarer:

Marlene sa...

Hej Sara!
Ja, det var verkligen jättetrevligt att träffas på skolan! Hoppas nu att ni får en trevlig vecka i fjällen och att vädret blir bra! Kör försiktigt också. Kramar Marlene

Anonym sa...

Ja jag har saknat er i cyberrymden och nu ska jag sakna lille V i skolan!! Kör försiktigt och må gott. Nån läxa hann jag inte skicka, men läsning, slalom och promenader kommer att göra gott. V lär sig ju saker så fort att jag omöjligt hinner ligga före.
Ha det bra.

Anonym sa...

Vi var till ishotellet förra året, med vår då tvååring. Vi kanske vandrade runt en och en halv timme. Det var jättefint, och väl värt ett besök. Sen kan jag tipsa om en restaurang på andra sidan av vägen av ishotellet. Om jag minns rätt så var det byagården eller nåt sånt som den låg i. Jättegod buffé, och mysig miljö. Ät där!
Längtar också till Katterjåkk. Brukar åka dit innan vi fick barn. Men borde nog ta en tur dit nu också, med ungen.
Ha en trevlig semester!

Sara sa...

Tack för hälsningarna och tack för tipset om restaurangen, låter trevligt!