söndag, april 01, 2007

Cykelmannen

I dag åkte cyklarna fram för en liten provtur, Ivar var alldeles salig, trots att han har tjuvtränat lite i ladan där cykeln stod för vinterförvaring. Han kom glatt in en dag och sa:

"Jag har cyklat i ladan - fram och tillbaka, fram och tillbaka!"

Men i dag fick han cykla på riktigt (fast med stödhjul) och Ivar var som sagt lycklig. Vi cyklade till lekparken och tillbaka och nerför backen hördes:

"Se upp i backen, här kommer jag! Full fart, här kommer cykelmannen!"

4 kommentarer:

Marlene sa...

Hej Sara!
Jag tillhör en av de där som brukar gå in och läsa din blogg regelbundet (appropå att du satt in en räknare). Den har faktiskt inspirerat mig att börja skriva en själv...

Vad roligt det är att se bilder på barnen! Nog är han gode söt Sixten!
Jag har ingen egen digital kamera så det har inte blir inte så många bilder för mig tyvärr.

Sköt om er och ha det så gott i vårsolen!
Hälsningar Marlene

Sara sa...

Hej Marlene! Vad roligt att du har börjat blogga - och att min sida har inspirerat dig!

Anonym sa...

Cykelmannen och stock-bärar-mannen! Det bor ena riktiga kraftkarlar hemma hos dig :)

Sara sa...

Jajamensan Erica! Jo, jag såg att Viktor nöjt kånkade omkring på en stock när jag kom för att hämta en dag, tänkte ni kanske hade börjat med barnarbete på skolan ;)