fredag, juli 25, 2008

Uppdatering

Ett glas portvin och lite naturgodis bredvid mig, så nu är jag laddad för ett blogginlägg innan det är dags att cykla iväg och släppa in hönsen. Vi är hönsvakter i veckan, matar och släpper ut dem på morgonen och tar in dom på kvällen. Bra att vänta till halv elvasnåret, för då har de oftast gått in självmant. Annars kan det ta en stund, speciellt om tuppen är ute. Varje morgon har de värpt tre-fyra ägg i sitt rede. Lite coolt! Jag försöker cykla eller gå dit så jag får en gnutta motion, det behövs verkligen.

Idag var vi in en sväng på PDOL, träffade Linda och Ola och åt en souvas. Hade tänkt lyssna på Kompledigt en stund, men Sixten höll på att krypa ur skinnet och det var jättevarmt, så vi for och tog ett dopp på Norrstrandsbadet istället. Vad skönt med riktig sommarvärme! Kicki & Roger var där, så vi fick en pratstund, trevligt! Otroligt skönt i vattent, och inte mycket folk, så det var lätt att hålla koll på Sixten när han knatade iväg för att sno åt sig nån annans boll eller spade. Svårare var det på Havsbadet igår, där det var knökfullt och bollar på var och varannan filt. Suck, inte läge att sätta sig med en god bok alltså...(inte för att jag hade förväntat mig det). Det var kallt i vattnet, så det var bara Viktor som var tuff nog att doppa sig ordentligt. Ivar byggde sandslott.

IKEA-besök i måndags, vi och några andra (!) tyckte att det var en bra idé att ta en tur när det ändå regnade. 45 minuters kö i lunchrestaurangen...(och vilken tur att vi inte hade barnen med oss!), så jag hade stålsatt mig inför den långa kön till kassan, men vi måste ha gått i precis rätt tid för det var bara några före oss. Skönt, den där sista stunden i kön kan verkligen ta död på den sista energin man har kvar efter en rundvandring på IKEA. Nu hann vi istället ta en snabb koll i de andra butikerna på området. En ny stekpanna blev resultatet. Från Ikea lite allt möjligt, men framförallt träpersienner till sovrummet (nu du Sixten ska du sova gott på morgonen) och Viktors rum (kanske han somnar på kvällen?).

Besök av kära JennyAnn och Oskar med sina tre pojkar på tisdagen, de skulle upp till Kalix. Önskar vi kunde ses oftare!

Det blev ett långt inlägg, så går det när man inte bloggar så ofta, sommartid blir det tyvärr långa luckor. Jag ska önska mig fler timmar på dygnet nästa gång jag fyller år. Nu är det godnattstund för hönsen.

Inga kommentarer: