tisdag, juli 29, 2008

Målningsdagar

Målning i dagarna två, mamma har varit här och passat barnen medan jag har målat dörrarna till förrådet i samma varmgrå ton som garageporten. Blev riktigt bra! Har även målat dörrfodret förstås och har börjat på knutarna runt garaget. Skönt att kunna måla på utan att behöva avbryta hela tiden. Inte bästa tiden för målning mitt i rötmånaden, jag vet, men vad gör man när tiden inte räcker till? Fast jag tycker inte det är så fuktigt. Och inga äckliga fruktflugor i år! Jag har inte sett en enda. Eller brukar de komma senare? Ifjol har jag för mig att de ständigt vimsade omkring vid fruktskålen och soppåsen.

Imorgon blir det ledigt från målningen, vi ska fara och bada istället. Nu ska jag ta mig en dusch, för jag har varit ute och sprungit minsann. Första gången i år, men jag hoppas verkligen att det blir någon fler...

2 kommentarer:

85 kvm hus med innehåll sa...

Din reflektion är nog riktig, fruktflugorna har lyst med sin frånvaro i år. Jag glömde ta ut kompostpåsen här om dagen och så åkte vi bort några dagar, trots bananskalet fanns inte en enda liten irriterande fruktfluga.

Härligt att springa! Vad hände med motionsplanerna med innebandygänget?!

Låter som om ni mår gott under semestern, ska försöka att ta mig ut till Hortlax nästa vecka. Hör av mig i så fall.
Kram K

Sara sa...

Hej K, vore kul med besök! Kram Sara