torsdag, juli 03, 2008

Sommarljuset

Sommarens första baddag på Norrstrandsbadet för familjen Kåhrström. (Tyvärr för många fler familjer än vi, det var inte folktomt precis...) Vindstilla och 27 grader, så det var skönt med svalkande poolvatten. Sixten tyckte det var helkul att bada, även de stora pojkarna förstås! Kerstin kom förbi när vi kommit hem, så hon stannade och grillade lax med oss.

Den varma dagen övergick i en
fantastiskt fin kväll, jag gick en promenad vid tio-tiden när solen fortfarande lyste och det var helt vindstilla och 22 grader. De ljusa Norrbottniska sommarnätterna skulle jag inte vilja vara utan! När vi suttit och sett lite arg Gordon i Hells Kitchen kom Mats på att rabarbersaften skulle upp ur källaren...Två dygn ska den stå, så det vara bara att ta upp och sila och röra ner sockret.

Så det blev inte den tidiga kväll vi hade tänkt, som vanligt. Vi ligger lite efter med sömnen, för Sixten fick nämligen för sig att han skulle vara vaken förra natten. Han vaknade till vid halv tolv och somnade inte om helt förrän fyra - och då kunde jag inte somna för det var för varmt och jag hade "kilsen" (myrkrypningar). Förhoppingsvis har promenaden ikväll gjort att krypningarna uteblir ikväll.

Nu borde sockret ha löst sig, så jag ska gå och smaka av saften och hälla på flaskor.

Inga kommentarer: