måndag, juli 07, 2008

Bullar...eller var det bollar?

Efter ett trevligt lunchbesök av Mari, Markus och Siri så bakade jag bullar på eftermiddagen och tror ni inte att den lille marodören, bollälskaren och kastaren Sixten lyckades kasta in en liten mjuk boll i ugnen utan att jag märkte det! Så nästa gång jag öppnade för att ta ut en plåt färdiga bullar, så var det en grön och vit boll inklämd längst ner vid luckan. Lite av färgen hade smält och fastnat på ugnen, men det blev ingen större härdsmälta i alla fall och den låg inte bland bullarna som tur var...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken liten buse! :-) Har ett liknande minne från en av mina systrar....Mamma la på ugnen då hon skulle göra mat, efter en stund blev det rökbildning i hela köket + en väldigt märklig lukt. Mamma kollade ugnen o där låg en handkrämstub färdig att explodera! Ut med tuben (som låg på en plåt) i snön och dörren på vid gavel en stund.
Jag var i tonåren då detta hände o väntade killbesök o naturligtvis kom han när det var som mest kaos! :-D
Lillasyster var i 3-årsåldern då detta hände...nu är hon nästan 20.

Sara sa...

Ha ha, typiskt att det hände just när killen skulle komma! Tur för busfröna att de är söta :)