lördag, juli 26, 2008

Sommardag

En bra och trevlig sommardag idag! Jag kom på den briljanta idén att fara in med Sixten på loppis tidigt på morgonen, han vaknar ju ändå oftast vid sex-halv sju, så varför inte använda tiden till något trevligt? Så strax efter sju pyste vi iväg medan resten av familjen fortfarande sov sött. Köpte lite småplock mest och så ett fotbollsspel (ett sånt där man sköter sina spelare med pinnar som man drar ut och in och vrider på) som jag tänkte att Ivar kunde få. Jag betalade och kom överens om att få hämta det när jag skulle hem eftersom det var så stort att bära på. Problemet var bara att jag inte hittade igen rätta bordet när jag skulle fara...Jag gick fram och tillbaka och spanade, men kände varken igen kvinnan eller såg spelet. Efter flera pinsamma förfrågningar i fel stånd ("inte har du sålt ett fotbollsspel till mig?") såg jag både kvinnan och spelet, i raden närmast vägen med bara några få stånd. Alzheimer eller vad?

Väl hemma drog jag en reva med dammsugaren och Mats en med gräsklipparen. Härlig badeftermiddag på Norrstrand och sen kom mamma och Kjell på middag. Vi satt ute, det var varmt i luften fastän klockan var halv sju, härligt! Skön cykeltur till hönsen på kvällen.

Inga kommentarer: