måndag, juli 02, 2007

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Barbro och här kommer svaren:

Nämn något som gjorde dig glad igår:
Jag träffade mina vänner, alltid roligt att umgås med dem!
Vad gjorde du kl 08 i morse?
Försökte få benen över sängkanten. Lyckades lite över åtta.
Vad gjorde du för 15 min sedan?
Bloggade.... Eller rättare sagt justerade jordgubbsbilden i Photoshop.
Det sista du sa högt?
"Vad bra, då går inte riktigt hela dagen åt". (angående föräldrainsats under fotbollssammandrag på söndag).
Det senaste någon sa till dig?
"Vi skulle samlas halv tio och hålla på till ungefär två". (min man angående samma sak)
Vad har du druckit idag?
Juice (ett måste på morgonen, amningen gör mig törstig till tusen), vatten, kaffe, en svalkande blåbärssmoothie till mellis.
Vad var det senate du åt?
Fil med startflingor, alldeles nyss vid datorn medan jag laddade ur kameran.
Vad var det senaste du köpte?
Förutom matvaror, en havtornsbuske på Rydlinge.
Vad är det för färg på din ytterdörr?
Vit.
Vad är det för väder hos dig just nu?
15 grader, en fin sommarkväll, solen är borta men det härliga ljuset är kvar.
Godaste glassmaken?
Gammeldags vanilj (gräddglass) tröttnar man aldrig på. Vi äter rätt mycket glass jag och Mats (när barnen har lagt sig...), även under vintern. Glass är liksom aldrig fel!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Jag tror att kärlek båda kan komma som en blixt från klar himmel och växa fram.
Sover du tungt?
O ja. Det ligger i släkten tyvärr. Örat kan dock ställa in sig på barnen, speciellt på det minsta som jag ammar, då vaknar jag. Men jag är hemskt svårväckt på morgonen.
Drömmer du mardrömmar?
Nej, nästan aldrig. "Äventyrsdrömmar" kan jag ha ibland, men det var längesedan nu.
Trivs du med ditt jobb?
Ja, för det mesta. Blir lite mycket kvällsarbete ibland, jag är dålig på att lämna jobbet på jobbet... Men själva undervisningen är kul! Men nu är jag föräldraledig, inte så dumt det heller :)
Favoritklädsel?
Uppvikta jeans och en topp eller tunika av något slag. Återkommer alltid till vitt, svart och mossgrönt genom modeväxlingarna.
Favoritlåt just nu?
Ingen speciell.
Vad ser du om du tittar till höger?
Min man Mats med hörlurarna på
(vilket innebär att han inte hör vad man säger, ytterst irriterande ibland...), spelandes på sitt master keyboard kopplat till datorn. Testar något nytt musikprogram, tror jag.
Vad gör dig glad just nu?
När jag tittar på Sixten och får ett plirande leende tillbaka och en liten tunga som kommer ut.
Vad ska du göra härnäst?
Lägga mig och sova.
Höger eller vänsterhänt?
Vänster.
Humör just nu?
Lugn och nöjd över dagen.
Favoritgodis?
Plockgodis om det finns bra sorter (gärna hårda salta).
Kläder just nu?
Grått linne, grå byxor, barfota.
Sommarplaner?
Få klart med trädgårdsprojektet med grus och gatsten och den nya rabatten. Vi åker en vecka till pojkarnas farmor & farfar i Rudsjö, annars bada och njuta av ledigheten.
Hur många kuddar sover du med?
En.
Spelar du ngt instrument?
Har spelat klassisk gitarr (tog lektioner i nio år under skoltiden, men har glömt det mesta...). Sjunger gärna i kör, men är inte med i någon just nu.
Morgon eller nattmänniska?
Nattmänniska definitivt. Har svårt att ta mig i säng om kvällarna, kommer ofta på de mest kreativa ideérna då och får lust att sätta igång med saker. Kan däremot vara trögstartad på förmiddagarna.
Vad är viktigast för dig?
Min man och mina barn, familj och vänner!
Är du kittlig?
Yes!
Snarkar du?
Nej.
Stjärntecken?
Skytt.
Äckligaste insekten?
Spindel, helt klart.
Stökigt el välstädat?
Skulle vilja säga välstädat, men måste nog tyvärr skriva stökigt, i alla fall just nu. Prioriteten ligger mer på uteprojektet, skulle vi hålla tipptopp inne skulle vi inte hinna något ute, så... Vi är också hopplösa på att alltid ha en hög med tvätt som ska vikas i soffan (görs oftast framför TV:n). Suck.
Längtar du mest efter just nu?
Att få klart uteprojektet och sitta och hinna njuta av resultatet i sommar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen det där med tvätten..
Hemma hos oss så kallas den "the never ending story" och den viks också framför tv:n. Är glad att det är sommar just för att det blir lite mindre att tvätta. Badhandukar är iallafall snabbare att hänga på tork än 17000 sockar och långkalsonger :-).
/ Elisabeth

Sara sa...

Skönt att höra att det finns fler TV-vikare...