fredag, juli 06, 2007

Svältande barn

Regnet strilar ner. Det känns nästan skönt efter flera dagar med värme och sol. Jag gillar omväxling! Jag och pojkarna har varit och badat, en dag på Hemlunda och en på Havsbadet (varmt i vattnet!). Josephine och Hanna följde med, mamma också en av dagarna.

Igår och idag har mamma varit här och hjälpt till med pojkarna så att jag har kunnat jobba på med kantstenen, det var guld värt!
Trevligt med sällskap under pauserna också. Vi försöker jobba på nu, för att få klart så mycket som möjligt av utejobbet innan Mats får semester, annars blir det ingen semester... Det känns i armarna idag, de är som gelé.

Hoppas att Viktor har somnat, han har haft svårt de senaste kvällarna när de har varit så varmt. Även Ivar, men han har inte legat vaken lika länge. Igår ropade han att han var hungrig, trots att han ätit kvällsmat alldeles innan han gick i säng. Jag sa nej, och en stund senare hördes en svag stämma från Ivars rum:
"Faktis, (som hälften av alla hans meningar börjar med), om inte jag får en banan så svälter jag ihjäl!"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Faktis. Mycket fint. De har gärna stjärt av saker också. Barn är ju mycket fina när de är så här dramatiska.

Sara sa...

Ja, eller hur!