torsdag, augusti 14, 2008

Totalmörker!

Jag satt igår kväll och laddade upp bilder för framkallning på nätet. Det strulade, så det tog längre tid än jag hade tänkt. När jag hade en bild kvar att ladda upp small det plötsligt till och allt blev kolsvart - inte bara skärmen, utan även runtomkring mig! Hjärtat i halsgropen...klockan hade slagit tolv och jag kom ihåg att det skulle vara ett planerat strömavbrott. Jag trevade mig fram till städgarderoben där vi har en fastmonterad batterilampa. Med det lilla ljuset i bakgrunden trevade jag mig vidare och hämtade tändstickor och ljuset vi haft tänt då vi kvällsfikade. När jag hade tänt det hittade jag även Ivars lilla ficklampa.

Sen var det bara att gå och lägga sig. Lite mysigt att borsta tänderna i skenet av ett stearinljus. Men lite oroligt att datorn stängdes av innan jag var klar med bilderna, men de brukar finnas kvar på sidan när man loggar igen. Jag ska ta itu med det nu.

Inga kommentarer: