torsdag, augusti 28, 2008

Körig vecka

Det blev visst en bloggpaus, det har varit körigt i veckan, med alla nya kurser som ska sättas igång och nya ansikten på elever att memorera. Planering på kvällarna och fullt ös på dagarna med andra ord. Det blir mycket prat och genomgångar, jag är less på att höra min egen röst...

Ikväll började innebandyn om, jag var supertrött efter skolan, men det var skönt om än aningen plågsamt att röra på sig. En del nya förmågor var med, kul! Ska bli skönt med helg.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Vad är det för innebandy, måntro? Alltså vilket lag?
Såg förresten i ett väldigt gammalt inlägg att du hade läst boken "Tillsammans är man mindre ensam". Det är ju verkligen helt underbar. En av mina favoritböcker, absolut. Har du sett filmen?

Sara sa...

Innebandyn är bara spel på kul, de flesta av medielärarna, några fler lärare och ett gäng SCA-grabbar. Inget seriespel alltså. Jo, visst var boken bra! Har sett filmen också, den var mysig, men lite "tunnare" och mer tillrättalagd än boken.

Jenny sa...

Ja just ja, ni har ju ett sånt gäng ja. Måste säga att första gången jag såg filmen blev jag riktigt riktigt besviken. Alla känslorna var liksom ... borta. Eller kanske inte borta, men oerhört tunna. Men efter att ha sett den igen har jag ändrat åsikt lite. Insåg att det faktiskt inte går att få med 500 sidors känslor i en 90 minuter lång film. En av mina favoritskådespelerskor är ju dock med (Audrey Tautou), och hon var bra som vanligt.
Sett filmen I am Sam? Annars rekomenderar jag det Starkt. Min absoluta favoritfilm. Någonsin.

Sara sa...

Nej, den har jag inte sett, bra med filmtips!