måndag, november 05, 2007

Det nya livet...

...har börjat. Nu ska jag försöka komma lite i form. Halvårskort på Korpen har inhandlats och jag har gått på ett par Pilatespass. Pilates känns helt rätt för mig med min rygg som inte varit så bra senaste året. Man bygger upp de inre musklerna som håller upp kroppen, mest mage och rygg. Sakta, medvetna rörelser med noggranna instruktioner så man gör rätt. Bra komplement till aerobics, som jag hoppas kunna gå på också. Och så kanske innebandy med skolfolket på söndagar.

Men jag måste köpa skor först. Mina gympaskor försvann spårlöst under lovveckan när jag var med pojkarna på Luftlandet på sporthallen. Jag och Ivar stannade på simskola och när vi sedan skulle hem så fanns mina skor inte där. Ett par andra svarta gympaskor fanns kvar, men av en helt annan sort. Hur kan man ta fel skor? Eller sno? Tur att min svägerska var med i alla fall, jag fick låna brorsans foppatofflor i storlek 45 och åka bil hem. Bra att man inte behöver några skor på Pilates.

4 kommentarer:

Annas resa sa...

Pilates är superhärligt, tycker jag. Jag gick för några år sedan och blev helt förälskad. Hoppas att du också "fastnar".
Lycka till med tränandet!

Sara sa...

Tack Anna!

Mari sa...

*pepp pepp* Heja heja, det bästa med att träna (tycker jag) är att man riktar all fokus på här och nu. Och att det är så grymt skönt att krypa upp i soffan, nyduschad med en kopp te efteråt.

Sara sa...

Precis! Man glömmer allt annat för stunden och bara koncentrerar sig på kroppen och vad den gör. Nu är de nya skorna inköpta också, så nu är det bara att köra på!