måndag, maj 04, 2009

Späckad helg

Jag har varit splittrad i helgen, men på ett positivt sätt. Jag vill göra allt på en gång i trädgården, man får sån lust när solen lyser och mycket börjar titta fram i rabatterna! Samtidigt som tvätten behöver sättas på och det behövs städas inne och den där hemtentan i fotohistoria som måste bedömas...så det blev lite av varje. Mest ute kan jag ju säga.

Vi var och hämtade sälg (eller är det vide? jag blir aldrig klok på skillnaden) till ett nytt insynsskydd vid uteplatsen i fredags. Det gamla blåste nämligen sönder vid en av höststormarna. Stolparna är nere i marken och jag har hunnit fläta tre decimeter, men nu behövs mer material innan jag kan fortsätta, så det får väl bli nästa helg kanske.

Sedan har vi haft besök av pojkarnas farmor & farfar (den senare har räfsat hela gården åt oss, härligt!). Jag har handlat stövlar. Grillat. Köpt solmull som nu ligger i rabatterna. Planterat krukor med taklök. Och varit på kalas.

I morgon skriver vi kontrakt med byggfirman!

Inga kommentarer: