söndag, maj 24, 2009

Nu är det dags!

Nu är altanen borta. Blommorna är flyttade från rabatten och torvblocken också. Skifferplattorna närmast bron är lagda i en hög nere vid ladan. Jag har numrerat dem, skissat av hur de låg gentemot varann och fotat dem. Jag tänker mig att pusslandet blir något mindre om man vet vilka plattor som passade med varandra. De är ju inte så lätta att lyfta och prova och prova om igen, som det lätt blir när man pusslar (eller när jag pusslar rättare sagt, för jag ger mig ju inte förrän jag hittat den ultimata matchningen).

Imorgon börjas det! Då kommer byggarna hit och river bron. Nu blir det spännande att komma hem från jobbet och mötas av en ny syn varje dag. Lite nervöst är det, läskigt framförallt att riva, det är lite emot mina instinkter... men det som kommer sen tror jag blir bra!

2 kommentarer:

Mari sa...

Kom igen, låt mig se en bild på lite byggkaos hos er också ; )

Sara sa...

Okej då! :)