söndag, december 07, 2008

Skön helg

I helgen har jag verkligen kopplat bort jobbet (okej då, jag skrev några omdömen på lördagen, men ändå!). Skönt. Nu är det bara två jobbveckor kvar och sen är det jul!

Idag förbluffade äldste sonen oss alla med att dammsuga hela nedervåningen och diska! Scouternas hemhjälpsmärke hägrar, men han har inte varit värst motiverad att ta det hittills, men nu blev han två kryss närmare! Så perfekt att få hjälp, då slappp ju vi dammsuga! Viktor myste och sög åt sig berömmet...sedan var han, Ivar & Mats iväg på scouternas julfest, medan jag och Sixten var på familjen Gustafssons traditionsenliga adventsfika med sönernas vänner. Mycket mysigt, trevligt prat och fantastiskt många och goda kakor. Sixten var på sitt bästa godmodiga humör och lekte på själv, så jag kunde verkligen sitta ner i lugn och ro och prata.

Innebandy blev det ikväll också, premiär efter förkylningen. Benen kändes tunga och halsen sved och bollen ville inte alls fara dit jag ville, men kul var det ändå att spela.

Inga kommentarer: