lördag, december 20, 2008

Jullov!

Vi hade vårt traditionsenliga julmingel i studion igår, med flera elevframträdanden och tävling med det bästa julklappsrimmet. Blev riktigt mysigt! Sen satt jag och Linda och skrev ut och fixade adresser på julkorten till APU-platserna som en elev hade gjort. Städade undan det värsta kaoset på skrivbordet innan jag tog bussen hem, det är så tråkigt att komma tillbaka efter lovet om det är alltför rörigt. Hoppas det känns bättre på jobbet efter lovet, jag antar att både jag och elever är less, jag tycker det har varit motigt. Ett bad i badkaret igår var välbehövligt.

Är trött idag, jag antar att man slappnar av. Ont i ryggen och ont i nacken. Vi har varit och hälsat på min farbror och fick sen lunch hos mamma. Mats och storpojkarna har varit på Åsen och hämtat ved och fick sig en liten skotertur.

Nu är det dags för första Star Wars-filmen, som vi har lovat att även Ivar ska få se. De har ju spelat Lego Star Wars på datorn. Hoppas vi inte har lovat för mycket, att den är för läskig. Jag förberedde honom att den var på engelska, men han sa: "Jag är ändå mest intresserad av bilderna".

Inga kommentarer: