tisdag, juni 03, 2008

Varför just nu?

Så åkte vi dit också. Magsjuka. Viktor blev ju sjuk i helgen, men som vanligt så tror man i det längsta att man ska klara sig själv. Men igår kväll så kände både jag och Mats en lätt obehagskänsla och mycket riktigt så blev det toalettbesök framåt natten. Sixten kräktes också en gång, men har varit rätt pigg idag, medan jag och Mats har varit spaka och matta hela dagen. Vi har turats om att slumra då och då, medan den andra har varit med barnen. Ivar, som är den enda som är frisk, fick fara på sin sista dag på Linnéahuset.

Det tråkiga var att mina grafisk-formelever från min klass skulle ha kommit ut hit till mig, men jag fick ringa runt till alla och ställa in. Så nu fick jag inte avsluta kursen, trist! Jag blir hemma imorgon också, när de har avslutning, så det känns lite snöpligt. Så skulle vi ha avslutningslunch med kollegorna hos Linda, så det var också tråkigt att missa.

4 kommentarer:

Marlene sa...

Hoppas ni har börjat krya på er nu! Här går det också magsjuka. Theodore var sjuk i helgen och Miranda ville inte ha någon middag idag och klagade över att hon hade ont i magen så det bådar inte gott. Trist att du inte var med hemma hos Linda som sagt men tack för all peppning och den fina presenten jag fick! Vi ses på måndag. Kram Marlene

Sara sa...

Tack, vi är friska idag, det är skönt att det inte blev mer långvarigt än så. Hoppas det inte blir så farligt för er heller. Kram!

Anonym sa...

Men jag funderade över en sak: har inte ni haft oturen att råka ut för magsjuka flera gånger detta år?
Jag har också flera barn men magsjuka har vi typ vartannat år...

Hoppas ni klarar er för lång tid framöver!!!

Kram Grynet////

Sara sa...

Hej Grynet! Jo, i alla fall en gång tidigare i år - alltså två gånger för mycket! Men det gick ju ganska fort över, det var skönt.