lördag, juni 07, 2008

De rara plantorna ville hem till mig

Växtmarknaden igår gav utdelning som vanligt. Det är roligt bara att gå omkring och höra sig för om olika växter, de som säljer är ju entusiaster och vet det mesta om sina raringar, men tomhänt kommer man ju inte hem precis! Och så gick jag med i Hortlax trädgårdssällskap.

Var till min farbror och hjälpte till med att lägga in golvmatta i sovrummet, sedan surströmming hos Urban & Josephine, gott! Kvällen tillbringade jag ute i rabatterna och planterade ner det jag köpt. Och flyttade om en del annat. Det var så roligt, mycket föll på plats och jag fick till flera ytor som varit frågetecken innan. Det var en fin kväll, men myggen har kommit! Som tur är så biter de inte mig så mycket.

Idag har vi pysslat på här hemma, hunnit måla rätt mycket på garaget, gräsmattan är klippt och blommorna till blomlådorna är planterade. Och Sixten är tillbakahämtad från åtskilliga rymningsförsök...

2 kommentarer:

Hanna sa...

Hej sara! Jag har mailat dig på din jobbmail, men vet inte om du kollar den. Om du har en annan mailadress kan du väl maila mig på hanna.lidstrom@gmail.com ang sommarens stora händelse i augusti!
/Hanna Li

Sara sa...

Hej Hanna, jag mailar dig!