torsdag, juni 19, 2008

Hästar med nackspärr?

Cirkusbesök igår för hela familjen (utom Sixten, som fick vara hemma med mormor och Kjell). Härligt att höra barnen kikna av skratt åt clownens klantigheter och se deras häpna uppsyn åt akrobaterna konster. Härlig stämning i tältet och skickliga artister. Fast jag tyckte lite synd om elefanterna som såg ledsna ut och hästarna som hade band från grimman och ner runt magen så att de tvingades ha nedböjt huvud. Säkert någon säkerhetsgrej, att de inte kan stegra sig eller kasta med huvudet. Men ändå, de såg så kuvade ut. Hade jag varit häst hade jag fått nackspärr.

En fin kväll, jag har varit ute och donat i trädgården. Det gäller att passa på, för det ska ju bli trist väder i helgen har de sagt. Det värsta ogräset mellan jordgubbsplantorna är borta, imorgon tänkte jag gödsla och sen sätta markväv och snitta upp så bara plantorna sticker upp. Rena och fina jordgubbar och inget ogräs! Jag vet inte om det är för sent att gödsla egentligen, men det kan väl inte skada i alla fall? (Har läst att man egentligen ska gödsla efter skörd, men vem är intresserad av att pyssla om plantorna då?)

Satte också om basilikan och thaibasilikan i större krukor, dom fick lite gödsel också. Sista kvällssolen lyste in och radion var på. Trevligt!


Inga kommentarer: