fredag, juni 13, 2008

Utekväll

En fin kväll, jag har varit ute och grävt i trädgården. Gödslat i rabatterna, knipsat bort lite grenar längst ner på rönnarna, rensat ett och annat ogräs och petat ner några gamla solrosfrön längst bak i rabatten, har jag tur så kanske ett par av dem kommer upp och fyller ut lite. Jag var och köpte pallkragar på Reprisen till trädgårdslandet, det får bli morgondagens projekt att fixa till där och flytta ut broccolin och squashen. Tyvärr är delar av trädgårdslandet helt (och jag menar helt!) igenvuxet, så det lär ta en stund...

Annars har vi varit och hjälpt min farbror idag, Mats körde bort den gamla sängen och golvskivorna och hämtade den nya sängen, medan jag sorterade kläder och städade. Imorgon ska vi fira hans födelsedag där ute på stugan, så det känns ju bra att det blev lite fint.

Inga kommentarer: