lördag, maj 03, 2008

Vassa knän och mjuka prickar

Jag njuter av årstiden. Våren, när hela sommaren är kvar och små överraskningar tittar upp överallt i rabatterna. På något konstigt sätt är det som om shoppingnerven också vaknar till liv (om den har varit vilande, jag är inte så säker på det...)

Tre bästa-köpen i vår:

Ett par Blåkläder-snickarbyxor (utan hängslen) som ska bli mina trädgårdsbyxor.
Jag har invigt dem ikväll när jag vårstädade i rabatterna och känner redan att jag inte vill ta av dem. Vilken underbar uppfinning med de inbyggda facken för knäskydd! Mina stackars vassa knän tackar och bockar.

En finfin bricka på Katarina K från Spira. Rund, inte så stor, grön med små, mjuka, vita prickar på. En sån som man blir glad av!

En rak virkad klänning/tunika från VILA. Mjukt vit. Vissa kläder ser man direkt att de kommer att passa, innan man har provat dem. Det här var en sån. Jag var bara tvungen att köpa den.

Inga kommentarer: