fredag, maj 16, 2008

Mellistradition


Växthuset har visat sig vara det perfekta mellisstället nu innan det är så varmt, så vi har sökt oss dit hela veckan. Viktor brukar alltid vilja gå in när vi kommer hem från skolan, men nu kan han sitta i lugn och ro och läsa i växthuset och ändå vara med oss andra som vill vara ute. Ivar är gärna ute och Sixten sover ju på förmiddagen och sen är det lunch, så han är helsugen på att vara ute och leka. Och genom glaset så ser jag honom där han tultar omkring.

Sixten har förresten fått vattkoppor, men verkar inte lida särskilt mycket av det. Några prickar på magen och en dags feber är allt vi märkt hittills, men det stämmer med inkubationstiden två veckor sen han träffade Hanna som var sjuk.

6 kommentarer:

85 kvm hus med innehåll sa...

Sixten ser så rolig ut när han sitter där i soffan!
Hoppas du är på skolan på tisdag, jag tänkte komma och hälsa på och visa upp ungen. Men det kanske blir att vara hemma med vattkoppebarn istället för dig?
Kram K

Sara sa...

Självklart kommer jag på tisdag, man vill ju inte missa att få se underverket! Mats är hemma tisdagförmiddagar med Sixten, så det funkar.

Mitt i mitt liv sa...

Oj vad jag vill ha växthus när jag ser alla fina bilder i din blogg! :-) Nån gång kanske..

Sara sa...

Jo, växthus är trevligt!

hem ljuva hem- helena sa...

Såg reportaget om er i tidningen "extra" idag. Vill bara säga att ni har ett helt underbart fint och mysigt växthus!

Sara sa...

Tack Helena, vi trivs som fisken i vattnet i det, speciellt nu på våren innan det har blivit så varmt är det en härlig plats!