fredag, maj 30, 2008

Två ihärdiga dagar

Idag har jag och mamma varit hos min farbror och målartvättat och rollat väggarna i hans stuga. Mamma följde med som barnvakt, men Sixten var så mammig och hade inte den minsta lust att sova i vagnen heller, så vi bytte. Hon fick målartvätta och jag var med Sixten. Sen efter fikat gick det bra, så då kunde jag sätta igång och måla. Vi fick raska på för att hinna klart innan jag skulle hämta Viktor på skolan, men vi hann precis klart!

Igår var Kuriren här och gjorde reportage. Om mat, grillning, ekologiska funderingar och växthuset. Typ. Det ringde en kvinna för nån vecka sen, hon hade sett bloggen och undrade om de fick komma och grilla med oss och göra reportage till deras grillbilaga. Linda och barnen var med som moraliskt stöd och för att mingla med på bilderna - och hon hade även gjort efterrätten, ljuvligt god havtornspannacotta. T
ack Linda, toppen att du var med!

Usch, vad svårt att svara på frågor. Och nervöst att bli fotad. Och samtidigt laga mat som måste bli bra (speciellt grilla, som ju brukar vara Mats göromål...) Men det mesta klaffade bra, maten blev god och tajmingen hyfsad. Min mor var med som barnvakt, skönt att du ställer upp hela tiden mamma, tack!
Strax före midsommar kommer grillbilagan ut, då får vi se hur allt blev.

3 kommentarer:

85 kvm hus med innehåll sa...

Spännande! Ni är riktiga tidningskändisar. Men får Mats aldrig vara med?
/K

Sara sa...

Nej, det verkar inte så! "Och lika glad är Mats för det" svarade han när jag läste upp din kommentar :)

Anonym sa...

ja du, varsågod, det var verkligen ingen uppoffring, vi fick ju god mat! Däremot ska jag tacka för att jag fick komma och sanera mitt kräkbarn i kräkbilen på examen.../ Linda