söndag, augusti 05, 2007

Vi närmar oss slutet!





En förhandstitt på uteprojektet som nu närmar sig slutet, tro det eller ej! Har inte hunnit plantera alla växter i rabatten än, (jag ska flytta från de andra rabatterna), det skulle ju också bli varmt i veckan, så jag tänkte skona växterna och ta flytten senare. Mats skottade ut det sista gruset idag, så en del av gruset ser gulare ut eftersom det inte tvättats rent från sand av regnet än.

Det känns skönt att slippa kliva över markväv, stenar som blivit över, krattor och spadar!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Ser underbart fint ut! Jag vill också ha ett växthus!

Mari sa...

Mycket, mycket vackert. Och vilken belöning det är att slutföra ett projekt. Slippa stå och kika med kanske-det-blir-bra-såhär-glasögonen på och bara kunna njuta av det färdiga resultatet. Bra jobbat.

Lilla B sa...

Åh så fint det blivit!
Ni kan ju för sjutton ha guidade turer i er trädgård!!

Sara sa...

Tack alla tre, det känns så härligt att det börjar vara klart!

Anonym sa...

Superduper fint!! Riktigt underbart... smakfullt och inspirerande... på tal om öppen trädgård, har du haft det?

Anonym sa...

Lägger in dig som favorit.. hoppas det är ok.

Anonym sa...

Oj vad fint det blev! Jag f�rst�r att det ligger m�nga svettiga och tunga timmar bakom allt arbete. Vad har du planterat f�r tr�d i rabatten?
/Elisabeth

Sara sa...

Tack Barbro, öppen trädgård har jag aldrig ens funderat på, bara sprungit på andras :) Kul att du länkat!

Tack Elisabeth! Trädet är en uppstammad ädelsyrén, "Beauty of Moscow" heter den. Knopparna blir svagt rosa och blommorna vita, jag ser fram emot första blomningen!

Anonym sa...

Super duper fint! Nu vet jag vilket hus du bor i. Där har jag varit många gånger förr i tiden när S. och M. bodde där. Förresten fin gul klänning...ica...två pojkar...var det du? Slog mig att det kunde vara du.

Mari sa...

Hej Sara. Sitter och skriver sista raderna på min krönika, som såklart handlar om Sirres 1-årsdag som är i antågande och lägger in några rader om er uppvaktning av mellansonen. Jag är fortfarande så förtjust i beskrivningen av honom med kuddarna bakom ryggen. Hoppas det är okej!

Sara sa...

Tack Annis! Det var nog jag, hade en gul klänning och pojkarna med för någon dag sedan på ICA. Hm...undrar vem du var av de jag mötte på ICA den dagen? :)

Mari, såklart är det okej! Ser fram emot läsningen, jag kommer att le och minnas tillfället!

Anonym sa...

Gigantiskt med mat i korgen. Vid kassan. Aningen sliten;) Äldre än dig...
Pratade med Blåsmarksbor om en katt. Nu du!

Anonym sa...

Hurra så fint och hurra för er som slitit så hårt. Nu ses vi snart och då tror jag att jag ska snippa förbi och kolla in det live. Kramar till Viktor från mig!

Sara sa...

Erica, kom gärna och kolla! Kramarna är levererade :)