onsdag, augusti 29, 2007

Shortcuts


Barbro ville se vad jag gjort så här kommer ett bokomslag som jag gjorde förförra hösten på Berghs distanskurs i grafisk kommunikation. (Klicka på bilden om ni vill se den i större)

Uppgiften var att göra ett förslag till nytt pocketomslag till en befintlig bok. Jag valde "Shortcuts" av Raymond Carver (någon som läst boken eller sett filmen?) Boken består av olika historier som är sammanflätade genom att bakgrundspersoner i en historia har huvudrollen i en annan. Den genomsyras av att små detaljer och beslut kan få ödesdigra konsekvenser i människors liv. Mina egna ärtskidor fick spegla den vackra, men samtidigt lite ödesmättade sammanflätningen. (Vad har man annars en trädgård till?)

2 kommentarer:

Mari sa...

Kul att få se något du gjort.Har inte läst boken, men såg filmen för länge länge sedan och har bara korta minnessekvenser från den. Tycker om omslaget och sammanflätningarna, som har kopplingar till insidan av boken. Bra jobbat, säger jag!

Sara sa...

Tack Mari, kul att du gillade omslaget! Hoppas vi ses på söndag!