tisdag, januari 09, 2007

Nedtrappningen/uppladdningen har börjat

Från och med den här veckan är jag ledig från jobbet och laddar inför förlossningen, känns jätteskönt. Det har varit rätt fullt upp ändå, var in och hängde foton till en elevutställning på måndagen, idag har jag umgåtts lite med försäkringskassan på nätet för att fylla i rätt föräldraledighet och var in på ett extra ultraljud. (Magen hade inte vuxit mellan de två sista MVC-besöken, men allt var helt normalt. Barnet hade sjunkit ner en del och enligt mätningarna är han (jo, jag tror att jag såg en liten snopp, men jag är inte säker) lite mindre än Viktor och Ivar. 2,8 kg nu och vid beräknad förlossning c a 3,2 kg. Men det kan visst skilja på ett halvt kilo när de gör mätningarna, så vi får väl se. Ingen jättekluns i alla fall om jag nu inte går över tiden en massa.

Svärfar var här i dag och fixade så vi fick dit sista kalkstenen framför spisen, den skulle halveras. I morgon kommer han och ska laga spjälsängen. Toppen att få sådant gjort, hustomtar är bra att ha!

I kväll hade vi besök av Mari & Markus, alltid trevligt! Avslutade kvällen med att se en ny engelsk serie i tre delar, "The Line of Beauty", verkar lovande. Sedan började ju Krönikan om i kväll också (men bara två delar?), men det spelade vi in. Nu har de kommit till 70-talet, jag såg ett par jättelika glasögon i trailern...

Inga kommentarer: