måndag, januari 22, 2007

Dagen D


Så var den här. Dagen D. Dagen för beräknad förlossning. Magen har sjunkit ner, huvudet är fixerat, väskan är packad för länge sedan. Vi har till och med fotograferat magen, med gemensamma krafter. Några kunde jag ta själv uppifrån, men annars fotade Mats och Viktor höll i en spot för att få lite ljus. Ivar sprang omkring och snavade på lampsladden och undrade varför mamma skulle vara "nakenfis". När jag såg några av bilderna fick jag en känsla av spektakulära bilder på människor med konstiga svulster och tumörer, som bär någon kroppsdel, typ hakan eller magen i en skottkärra.Tur att man har kläder på sig för det mesta...

2 kommentarer:

Mari sa...

Jag hade tänkt fråga dig sist om du packat bb-väskan. Men nu fick jag ju svar. Kanske bebisen fått sig något nytt klädesplagg med till BB? På tal om nakenfis så sa alltid Markus mellanbror att han ville vara "barkroppad" när han var liten. Det låter härligt tycker jag, att vara barkroppad. Tänker på er alla och fina magen speciellt. Snart har ni en ny människa hos er. Så himla roligt och spännande.

Många kramar.

Sara sa...

Barkroppad var bra! Jo, nu börjar jag vara riktigt nyfiken på vem som bor därinne. Bärsjalen är beställd, så när den kommer får jag väl roa mig med att övningsknyta. Ha det gott! Kram.