fredag, januari 05, 2007

Bowling med eget klot

Idag har jag varit på skolan på förmiddagen och träffat min vikarie och pepprat henne full av information och svarat på frågor. Mycket att fundera på när man kommer helt ny. I går rensade jag och sorterade papper från mina fotopärmar från jobbet, det låg papper på hela arbetsrumsgolvet... Men till slut fick jag lite ordning på det hela, känns skönt.

När jag hämtade pojkarna hos morfar och Kerstin blev jag bjuden på palt. Så gott! Jag pressade i mig tre paltar och så gjorde även båda sönerna...

Har lite ont i ryggen nu, men det var det värt, vi var nämligen hela familjen och bowlade på eftermiddagen - jättekul! Viktor provade att bowla som man ska, men övergick till att putta klotet från en ställning som finns för handikappade, som Ivar fick göra. Sedan fanns det en sarg som gjorde att klotet inte gick i rännan, utan studsade tillbaka in på banan. Kul att kunna spela allihop på samma villkor. Måste vi göra fler gånger! Det är bara en sak jag har funderat över varje gång jag har spelat bowling; måste skorna vara så läskigt täta? Riktiga svettskor. De kanske ska vara lite stela om man tappar ett klot på foten, men det går väl att göra lufthål?


4 kommentarer:

Mari sa...

Hejsan Hortlaxbor. Jag har ringt, men inte fått något svar så nu meddelar jag mig här istället. Vi svänger gärna förbi någon kväll i veckan om det är ok. Alla kvällar utom måndag och torsdag är lediga!

Kram.

Sara sa...

Hej Mari! Det är alldeles förträffligt ok, vad säger ni om tisdag kväll? (Annars kan vi vilken kväll som helst.)

Mari sa...

Tisdag kväll blir finemang. Vi dyker upp vid sexsnåret om det är ok?

Sara sa...

Det blir jättebra, vi syns då!