måndag, februari 04, 2008

Helgen

Pappas fru flyttar till stan nästa helg, så vi var och tittade på hennes lägenhet i lördags. Ny och fräsch och fin - när vi väl hittade rätt! Nyckeln passade inte, men det visade sig efter många om och men att det var lägenheten mittemot som var den rätta. (Det fanns inga lägenhetsnummer uppsatta vid dörrarna).

Igår var jag och Sixten på Åsen och fotograferade rummen i huset, medan allt ser ut som det brukar. Min bror tar ju över gården nu och jag vill kunna minnas hur det såg ut där medan pappa levde. Och kunna visa pojkarna. (Nostalgisk? Jag?)

Solen sken när jag promenerade tillbaka med Sixten i vagnen, fint! Mats var med Viktor och Ivar på Vallsberget så de fick också en dos med sol.


Sedan junta hos Anna i Öjebyn och innebandy på kvällen. Det var den helgen det!

Inga kommentarer: