torsdag, mars 15, 2007

Utmaning

Min första utmaning som bloggare kommer från Mari. Jag ska skriva sex sjuka/underliga/egendomliga saker om mig själv. Egentligen ska jag också utmana sex andra bloggare, men eftersom jag inte har så många bloggvänner, så smiter jag från den delen och utmaningen går inte vidare från mig.

1. Jag har ett enormt stort kontrollbehov och vill gärna tänka även åt andra. Jag försöker hålla mig ifrån, men jag kan oftast inte låta bli att fråga Mats om han har saltat havregrynsgröten/ ställt väckarklockan/postat brevet. Ytterst irriterande egenskap!

2. Mina tår är ihopväxta. Ja, inte alla förstås, men de två närmast stortån på högerfoten sitter ihop till hälften. Simhud mellan tårna alltså.

3. Jag brukar hålla takten, typ nynna på en melodi med tänderna. Hoppas jag inte nöter upp dem...

4. Jag var med på Olof Palmes begravning. (I den barnkör som stod i trappan i Blå Hallen i Stockholms stadshus och sjöng. Under alla tal fick vi sitta ner i trappan. Jag var med i kommunala musikskolans kör och de lottade ut den som skulle få åka ner som representant från Piteå. Det blev jag. Jag var femton tror jag.) Jag minns att jag kände mig lite dum, för de flesta kommuner hade valt ut någon engagerad typ från Unga Örnar. Jag var bara jag.

5.
Jag måste också (som Mari) läsa ut en bok som jag påbörjat. Jag tror att den enda bok jag avbrutit läsningen av var Shardik, en skum bok om en jättelik björn, jag tror det var på gymnasiet.

6.
Jag kan inte slänga. Helt omöjligt. Jag sparar på det mesta och tycker att jag nog kan få nytta av dem en vacker dag. (Och rätt så ofta får jag det också, men det blir ju så mycket saker...) Det gäller även filer på datorn. Är jag det minsta osäker så får det vara kvar. Den så kallade samlargenen har jag ärvt av min käre far. Nu får jag vårda den med omsorg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, nån gång kan du vara ytterst irriterande, men för det mesta är du ytterst underbar, ytterst söt och ytterst min! /Mats