lördag, mars 10, 2007

IKEA med mera

IKEA-turen var trevlig, vi köpte mest smågrejor + ett skåp till badrummet. Energin räckte precis till kassan, men efter en kaffe och bulle så orkade vi även gå en sväng i butikerna bredvid (även om Mats trodde att jag skämtade när jag påpekade att vi hade shopping kvar att göra...). Hittade fleecetröjor till de stora pojkarna på rea och en mumintrollsmugg till Sixten.

I dag har Mats haft jour och jobbat hela dagen. Jag och pojkarna for en sväng till Åsen och var ute i solen. Gick en promenad med Kerstin, Viktor sparkade lika fort uppför Åsen som nerför. Sedan byggde Ivar och jag en skoter av kramsnön med två pulkor (ordet snöskoter får en helt ny innebörd). Men å vad pappa saknas där!

Som vanligt var det en kamp med Viktor när vi skulle klä på oss för att fara hem (jag längtar till sommaren när overallen är ett inne blott!) Sedan var han en dröm att ha med sig på affären, körde vagnen och läste handelslappen. För att sedan totalt kollapsa hemma med stort utbrott. Pust, vad det tar på krafterna.

I morgon ska vi ut i skogen, Mats och Urban ska jobba med veden och jag, Kerstin och Josephine tar med barnen, eldar och grillar korv. Hoppas solen ska lysa, jag har inte sett något väder på TV.

Inga kommentarer: